Saturday, December 19, 2009

Top 20 Albume 2009 - Part Deux

Mi's Mos Craciun si am azi tolba plina de albume de la locul 15 pina la 11. Cite un pic,pic,pic pina la Numero 1.

15. The Decemberists- Hazards of Love

Am strimbat putin din nas cind am auzit prima data de numele lor. Vocalistul Colin Meloy l-a ales dupa cunoscuta revolta din Rusia anului 1825 si eu nu prea sunt fan al multor lucruri cu influente de peste Prut. Hazards of Love este o opera rock fascinanta,te poarta prin diverse tinuturi muzicale si sint nevoit sa admit ca o ascult cu mare placere in zilele ploioase. Ca cele din Twin Peaks.



14. A-HA - Foot of the Mountain

Ei da, sint nostalgic. Dupa 25 de ani spunem Au revoir pentru A-Ha. Sper ca nu si Adieu. Am crescut cu Take on Me sau The living Daylights, iar cind am auzit ca acesta va fi ultimul lor album mi s-a strins putin inima. Foot of the Mountain e un diamant bine slefuit, super elegant, ca un giuvaer demn de o Isabella Rossellini .



13. Bob Dylan - Together Through Life

La 22 de ani lansa legendarul The Freewheelin' Bob Dylan cu Blowin in the Wind la inceput si I Shall be Free in final.Era anul de gratie 1963.A ajuns la albumul de studio numarul 33 si suna magistral,ca un patriarh al rockului si adevarat King of the Road. Asculta Beyond Here Lies Nothing si vei intelege.



12. The Avett Brothers - I and Love and You

The Avett Brothers sint de citiva ani mindria muzicala a statului Carolina de Nord. Si nu e simplu , de aci au plecat nume mari precum James Taylor, John Coltrane, Thelonious Monk, Nina Simone sau Tori Amos. E un tarim plin de legende din Smoky Mountains si Tobacco Road si se simte asta in muzica lor. Ai de toate si timpul trece foarte usor cind ii asculti. Ca un drum de vreo 3 ore cu masina din Raleigh pina in Asheville,la un pas de Cherokee Indian Reservation. Sweet Home Carolina pentru mine.



11. Gossip - Music for Men

Da. De trei ori Da. Muzica pentru barbati. La voce, o planturoasa lesbiana originara din Arkansas dar care si-a gasit linistea in multiculturalul Portland, Oregon.Un album care imi aduce aminte de epoca de platina a feminismului rock in anii 90 cu Elastica,Hole sau Skunk Anansie.

3 comments:

  1. asta e super piesa

    ReplyDelete
  2. no. 13 cu oamenii aia distrusi e preferata mea :-) mister dylan rocks. love

    ReplyDelete
  3. Adriana: You're my inspiration,cum ar zice grupul Chicago ..am tras cu ochiul la blogul tau sprintar...teehee

    ReplyDelete